Peter van der Steege
In mijn roots nog altijd fotograaf (al in 1988 cum laude afgestudeerd), grafisch ontwerper en de man achter Fitbrand en Winnen met je Merk. Ik heb in 2010 dit reclamebureau opgezet met een kleine maar trouwe groep dedicated freelancers die me al jaren helpen om merken in topvorm te brengen.
Alles explodeerde vanaf 2008 toen ik HealthCity International en 2 jaar later Basic-Fit mocht opzetten.
In die tijd hielp ik ze aan een nieuwe merkidentiteit om daarmee aardig in de spotlights te springen. Ik mocht daarvoor wel eerst even vier maanden onafgebroken doorploeteren op zolder en was zowaar nog stipt op tijd om in de eerste week van het nieuwe jaar met een 300 pagina’s tellende brand manual alle clubs om te poorten naar een nieuwe look and feel.
En daarna? Heb ik Fitbrand uit de grond gestampt, want die naam paste beter bij de “fitness” niche die ik toen had gevonden waarmee we tegenwoordig nog altijd merken naar een zekere sterrenstatus katapulteren. In die tijd raakte ik overrompeld door alle aanvragen uit de fitness, sport & health branche. Dat was het moment dat ik een groter team rondom mijn bedrijf begon op te bouwen.
Tegenwoordig doen we ook iets minder fitte startups zoals event giganten, business coaches, shortlease bedrijven, hotels en duurzame groeiers.
Inmiddels heb ik meer dan 120 merken opgezet en alle ups and downs in de reclamewereld wel zo ongeveer meegemaakt.
Tijdens mijn baan als docent fotografie aan Academie Minerva en als docent branding & design aan de Hanzehogeschool (tot 2016) ontdekte ik hoe gefascineerd ik was van het helpen van studenten met mijn passie en kennis. Dat is dan ook de reden dat ik sindsdien vaak de weg heb bewandeld van entertainer en inspirator.
Voor teasing workshops over de kracht van merken, branding en personal branding ben ik nog altijd te porren. Wil je hier meer over weten dan kun je hier direct een afspraak plannen in mijn agenda.
Ik ga als mens nog altijd graag drie stappen verder dan de meeste anderen. Verder hou ik van een open vizier zonder judgement en verzamel ik graag jong talent om me heen. Dat houdt me scherp en wakker.
Ik ben een groot fan van één van de principes van Steven Covey: “Eerst begrijpen dan begrepen worden”.
Zakelijke persoonlijkheid?
Extravert – 68%, Intuïtief – 69%, Denkend – 57%, Oordelend – 23%, Assertief – 71%, Verbindend – 78%, Humor – 82%, Leiderschap – 92%
Die naam is niet door mij bedacht maar klanten zetten mij tegenwoordig vaak in als “branding strateeg” om merken vanaf scratch een toekomst en een gezicht te geven. Check hier het Hero product waar we meer dan 2 jaar werk in hebben gestopt.
Oh ja: je komt me ook regelmatig tegen op LinkedIn.
Plan een afspraak