Personal branding like a Pro

avatar author Door Peter van der Steege | 27 november 2015 | Leestijd: 4 min

 

Twaalf december wordt het jaar afgesloten met de laatste LAPT-conventie van 2015 rond het onderwerp: ‘Lifestyle & Nutrition’. LAPT heeft de afgelopen jaren honderden Personal Trainers opgeleid, en ze geholpen bij het halen van een maximaal rendement uit hun Personal Training carrière.

Ook als niet LAPT-lid kan je profiteren van de kennis van verschillende top presenters, waaronder: hormoonexpert Ralph Moorman, wereldkampioen kickboksen Rico Verhoeven, onderzoeker Jan Middelkamp én Sitting is Killing auteur Arto Pesola. En je kan met mij  in gesprek gaan tijdens mijn workshop over personal branding. Het doel: zoeken naar je eigen krachten en zwaktes, en uitvinden hoe je daar nieuwe kansen mee creëert. Om zo je PT business nóg beter in de markt te zetten.

Stel je ook doelen aan jezelf?

Je bent als PT’er goed in het coachen van mensen. Je zorgt dat je klanten doelen stellen en helpt ze bij het behalen van resultaten. Dat is wat je leuk vindt en waarom je voor dit vak gekozen hebt. Maar stel je jezelf ook doelen? En haal je binnen je bedrijf wel de resultaten die jij wilt? De liefde voor het vak is voor veel mensen de belangrijkste reden geweest om personal trainer te worden, en daar gaat vaak ook de meeste energie in zitten. Toch is het belangrijk om tijd en energie te besteden aan de groei van je bedrijf.

Stel je voor: je geeft 40 trainingen van een uur in de week. Dat betekent weinig tijd voor jezelf. ’s Avonds moet je de voorbereidingen doen. En dan heb je nog de administratie. Als je net start is dit misschien niet zo’n groot probleem, maar op de lange termijn is dat natuurlijk niet wat je wilt. Voor wie werk je nou eigenlijk, als je meer vóór je bedrijf werkt dan aan je bedrijf?

Door naar je eigen bedrijf als een merk te kijken creëer je de mogelijkheid om verder te groeien. Want wat voor merk ben jij? Om daar achter te komen kijken we tijdens de workshop naar wie jij bent, en hoe je jezelf kan neerzetten als een sterk merk. Want je persoonlijkheid komt naar voren in je handdruk, de koffie die je schenkt tot de manier waarop je contact met je klanten onderhoudt. Kortom: alles wat je van jezelf laat zien. Wat maakt jou uniek?

Uniek zijn in je vak

Tijdens de workshop zal ik heel wat voorbeelden langs laten komen. Maar hier komt er alvast één: Een personal trainer die ik dit jaar ontmoette tijdens een workshop  ging op zoek naar een eigen unieke invalshoek. Trainen met je hond. Het is al lang niet vreemd meer om buiten te trainen, maar met je hond wordt het wel een héél andere beleving. Lekker de bossen in en actief bezig met je viervoeter. Dat is dus weer eens heel wat anders dan binnen op de loopband staan. En dat valt op: deze unieke vorm van training leverde binnen enkele weken al talloze nieuwe klanten op. Het creëren van een niche brand kan veel waarde hebben.

nieuwe concepten voor Personal Trainers

Uiteraard geef ik in m’n workshop nog veel meer voorbeelden van inspirerende succesverhalen. En in een korte workshop help ik je om erachter komen wat voor merk jij bent! Alles om ervoor te zorgen dat jij weer een stap dichter bij je einddoel komt.

Heb je vragen die je in mijn workshop beantwoord wil zien? Of heb je suggesties?

Stuur me dan een bericht. Ik ontmoet je graag tijdens de LAPT afsluiter van het jaar in Veenendaal.

Meld je aan voor de LAPT Conventie op 12 december

Peter van der Steege (1961) is branding- en marketingspecialist met twintig jaar ervaring in de health- en fitnesssector. Zijn kennis zet hij in als eigenaar van de veelzijdige ontwerpstudio Fitbrand èn als mede-eigenaar van de snelgroeiende uitgeverij BlackboxPublishers (2013). Peter is auteur van het boek Bouw jouw Brand (2015) en verzorgt meerdere malen per jaar incompany workshops en lezingen voor bedrijven.

Over de auteur

Peter van der Steege

Peter van der Steege

Peter is de creatieve kracht en strategische geest achter Fitbrand en Winnen met je Merk. Met meer dan drie decennia ervaring in merkstrategie, design en marketing heeft hij de unieke vaardigheid ontwikkeld om merken visueel en strategisch naar een hoger niveau te tillen. Als spreker deel ik graag mijn actuele inzichten in branding en marktstrategie. Het is mijn missie is om jouw merk niet alleen op te laten vallen, maar het echt te laten resoneren met je publiek.

Mis nooit meer een blog van ons.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief. Deze staat vol met tips, handigheidjes en insights voor het sterker maken van je eigen merk. Wij doen niet aan spam.

Misschien vind je deze blogs ook leuk

Branding
Design

Hoe bouw je een merkidentiteit die blijft hangen

Elke ondernemer wil een merk opbouwen dat blijft hangen. Een merk dat klanten herkennen, onthouden en zelfs [..]
Lees meer
Branding

Is social media het nieuwe Google?

We leven in een tijd waarin technologie ons dagelijks leven drastisch heeft veranderd, vooral als het gaat [..]
Lees meer
Branding

Mini case: personal branding

In de bruisende en competitieve wereld van de supplementenindustrie bevinden zich interessante merken. [..]
Lees meer
Sluiten