Branding, Merkidentiteit, Merkstrategie
Merkidentiteit en merkstrategie FitBody
Leven als een Fitte Bourgondiër
FitBody is een merk dat ernaar streeft om voorop te lopen. Zij leggen hun eigen lat hoog door niet alleen te focussen op fysieke transformatie, maar ook op het creëren van een diepere band met hun cliënten, waarbij FitBody hun individuele behoeften en doelen centraal stelt.
Bij FitBody draait het vooral om mensen die op een gezonde manier van het leven willen genieten. Hun cliënten bestaan uit mensen die op zoek zijn naar een rustige en effectieve omgeving om te ontspannen voor, na of tijdens een hectische dag. Deze cliënten zien de gym niet simpelweg als een sportschool, maar eerder als een plek om even weg te zijn. FitBody legt daarom de nadruk niet op wie de grootste spieren heeft of wie het snelst rent, maar op het streven naar een gezond en gelukkig leven voor iedereen, waarbij je trots mag zijn op wie je bent.
Dit wilde FitBody beter naar buiten brengen en daar hadden zij de hulp van Fitbrand bij nodig. Tijdens dit project is er veel gesproken over waar Fitbody nou echt voor staat. Pas wanneer dat was vastgesteld kon het merk compleet worden gemaakt met een passende, nieuwe merkidentiteit. Wij hebben alles op alles gezet om dit unieke merk te laten stralen. Uiteindelijk hebben wij alles samengevoegd in één grote brandmanual die is vormgegeven in een vernieuwd jasje die wij nog nooit eerder hebben laten zien.
Opdrachtgever FitBody
Branche Personal Training
Tags Branding, Merkidentiteit, Merkstrategie
Website www.fitbody.nl
“Als eigenaar van Boer & Chef, was het vinden van de juiste partner voor onze merkstrategie en identiteit cruciaal. Fitbrand heeft deze rol met verve vervuld. Hun aanpak was niet alleen creatief en vernieuwend, maar ook diepgaand en strategisch. Ze hebben ons geholpen om van Boer & Chef meer dan alleen een naam te maken; het is nu een merk met een duidelijke missie, visie en identiteit.
Door samen te werken met Fitbrand hebben we onze kernwaarden en doelstellingen helder gekregen en zijn we in staat geweest om ons te onderscheiden in een competitieve markt. De transformatie van ons logo en de algehele merkidentiteit heeft niet alleen onze uitstraling verbeterd, maar ook onze betrokkenheid bij onze klanten en partners. Fitbrand’s inzicht in branding en hun vermogen om onze unieke waarden en doelstellingen te vertalen naar een visueel aantrekkelijke en coherente merkidentiteit is opmerkelijk. Hun toewijding aan ons succes en hun expertise in branding hebben een onuitwisbare indruk op ons achtergelaten. We zijn trots op de samenwerking en het resultaat. Dankzij Fitbrand staat Boer & Chef nu stevig op de kaart als de verbindende schakel tussen boeren en chefs in de Noordelijke regio.”
– Jordy Muus, Managing Director Boer & Chef