Branding, Design, Social Media
Nieuwe branding geeft structuur aan Voys.
Voys is een vooruitstrevend technologie bedrijf dat door de jaren heen flinke groei heeft doorgemaakt. Voys had duidelijk voor ogen waar het voor zou moeten staan en was toe aan een uitstraling die daarbij aansluit en die ook mee kan groeien met het bedrijf. Het doel van Voys was niet om de gehele huisstijl compleet op de schop te gooien. Wat Voys nodig had op het gebied van branding was structuur. Daarom schakelden ze Fitbrand in.
Alle elementen uit zowel de strategische als visuele sessies van de afgelopen maanden zijn samengevoegd in een vernieuwde brand manual. Voys en Fitbrand kijken beiden terug op een proces waarin een intensieve samenwerking essentieel was en het eindresultaat iets is geworden waar beide partijen trots op zijn.
Voys maakt inmiddels volop gebruik van de brand manual. Zo zijn de partnerbedrijven die zorgen voor de Online marketing en social media er al mee aan de slag en worden de 5 verschillende persona’s nu ook gebruikt in de nieuwe campagnes. Houd Voys in de gaten en je ziet de vernieuwde stijl zelf ook voorbijkomen.
“We zijn gingen op zoek naar een bureau die onze merkidentiteit opnieuw vorm kon gaan geven, maar ook een bureau wat vorm kon gaan geven aan de nieuwe merkstrategie. We hebben in onze zoektocht uiteindelijk voor Fitbrand gekozen, omdat we bij hen het door ons gewenste “one-stop-shopping” model vonden en ervan overtuigd waren geraakt dat hier nog echt “vakmanschap” aanwezig was. Omdat meerdere merkonderdelen gelijktijdig door hetzelfde bureau zijn opgepakt heeft dat geresulteerd in een korte doorlooptijd van alle design updates tot de uiteindelijke bijna 90 pagina’s tellende brand manual. Bij Fitbrand zijn mensen aan het werk die de juiste creatieve, technische en communicatieve vaardigheden bezitten waardoor het samenwerken met dit bureau heel prettig is.”
Wouter Brem, Spraakmaker Voys